TT-Run Assen

De TT als hardloopfestijn? Dat blijkt! Jaarlijks lopen duizenden (vaak) motorsportliefhebbers de dag voor de races de 4,8 km van start tot finish. Sommigen doen dit zelfs in motorpak om zo het heilige asfalt direct zelf
volop te ervaren. Zo wordt de TT breder. Actiever. Leuker. We slagen erin van jaar tot jaar steeds meer lopers aan de start te krijgen. En aan de finish. Tot meerdere glorie van henzelf, de TT en alle sponsoren.

  • Branding
  • Concept
  • DTP
  • Media

Uitdaging

De vraag aan ons als communicatiesponsor was om vanuit een ‘kickstart’ het evenement een extra boost te geven, zodat het een eigen vaste plek kan verwerven op de jaarlijkse evenementenkalender.

Deze wedstrijd kent inmiddels een geheel eigen circuit van lopers…

Proces

Vanaf pole position hebben wij, samen met alle betrokkenen, een onderscheidende look and feel ontwikkeld. Een merkbeeld en een huisstijl die we jaarlijks kunnen aanpassen aan een wisselend campagnebeeld. De kern is steeds hardlopen op een racy achtergrond met asfalt, een finishvlag en curbstones als vaste elementen. De variant met een afbeelding van het hele TT-circuit, verwerkt in de schoenzool van een hardloopschoen, heeft veel waardering gescoord ‘onder’ de deelnemers.

Resultaat

De TT-Run is door het consistent vasthouden aan de campagne in een aantal jaren een merk geworden. De run trekt jaar in jaar uit steeds meer inschrijvers op de diverse loopafstanden. Door de vergroting van de bekendheid is het evenement ook interessant geworden voor sponsoren en de lokale overheid. Wij blijven met plezier mee’lopen’ met dit fantastische evenement.

Reactie van de klant

Rpublic heeft al meerdere jaren de TT-Run een uniek gezicht gegeven als hét loopevenement van Drenthe. Door de merkstrategie, het concept en de jaarlijkse campagne van Rpublic is de TT-Run een evenement geworden waar landelijke sponsoren zich graag aan verbinden. Er zijn succesvolle merkactivaties gerealiseerd, zowel in vorm als uitvoering met een groot communicatiebereik. Rpublic heeft de TT-Run goed in het vizier van de doelgroep geplaatst. Op naar de volgende editie!
Met sportieve groet,Frank Beekman, regisseur TT-Run.