Click’t

Leven in Stad, de ideale klik tussen stadjers en studenten

De gemeente Groningen wil met het initiatief Leven in Stad het onderlinge contact tussen de ruim 30.000 studenten en de andere ca. 170.000 stadjers verbeteren door de nadruk te leggen op de vele gezamenlijke belangen. Het digitale platform leveninstad.nl is een fraaie toegangspoort wanneer je vragen of suggesties hebt op het gebied van huisvesting, subsidies en maatregelen om overlast en ergernis te voorkomen.

  • Branding
  • Concept
  • Web

Uitdaging

Omdat door de puur vanuit de gemeente gestuurde berichtgeving het bereik van de informatie te beperkt bleef, kregen wij de opdracht een concept te ontwikkelen om het digitale bereik uit te breiden en daarbij vooral de positieve en aantrekkelijke kant van het samenleven van de twee groepen stadsbewoners te benadrukken.

Daarnaast kregen wij de opdracht de achterliggende techniek zo te ontwerpen dat content direct en gebruiksvriendelijk geplaatst kan worden.

Proces

Naast het handige en informatieve platform leveninstad.nl hebben wij de vrolijke stadsblog Click’t (stadclickt.nl) geïntroduceerd. Dit is het middel om leuke en vooral positieve berichten over alles wat studenten en stadjers bindt, boeit en bezighoudt te communiceren. De blog is gericht is op het tonen van het aantrekkelijke gezicht van Groningen. Click’t benadrukt ‘successen om samen te vieren’, van wetenschappelijke topprestaties tot onderwerpen als Tips & Toppers & Hot & Happening. De ene keer met een knipoog, de andere keer serieus. De vaste huisblogger van Click’t zorgt steeds voor een aantrekkelijke invulling met veel interessante en items. Deze superstadjer weet precies wat er speelt

Resultaat

Vanaf de eerste dag dat de stadsblog de lucht inging, klikte’ het tussen stadjers en studenten en ontving de stadsblog veel bezoekers. Nadat er ook via Facebook geadverteerd werd, liepen de Likes snel op. De site scoort zeer goed in Google. Door wekelijks nieuwe berichten te plaatsen, willen wij de aandacht van Google vasthouden en op het hoge bezoekersniveau blijven… Zelfs zonder promotionele ondersteuning zijn de resultaten na 3 maanden al indrukwekkend en ruim boven de doelstelling: op de website ca. 4.000 sessies per maand, bijna 1.000 followers van de socials en ca. 3.000 maandelijkse reacties, opmerkingen en deelacties. Nog los van alle positieve reacties die de blogger krijgt tijdens het maken van de content en het viraal gaan van sommige items.

www.stadclickt.nl

www.facebook.com/stadclickt

twitter.com/stadclickt

pinterest.com/stadclickt

www.instagram.com/stadclickt.nl

youtube