BIOBIZZ
Award winning

Not just a fertilizer

Biobizz Worldwide Organics is een in Spanje gevestigde leverancier van organische meststoffen. Biobizz is marktleider in een aantal Europese landen en Amerika op het gebied van 100 procent biologische meststoffen. Ook nog eens een bijzonder opvallende marktleider met een spectaculaire verpakking die eruit ziet als een bidon op een racefiets uit de Tour. Zo hebben wij van mest iets heel moois gemaakt, een eindproduct waar iedereen direct de werking en de waarde van inziet. Want waarom moeilijk doen over je claim to fame als je het zo gemakkelijk, zo internationaal, zo gericht op het eindproduct kunt laten zien. Niet verwonderlijk dat Biobizz voor de vormgeving van de campagne een internationale award ontving. Dan heb je geen miljoen dollar aan woorden meer nodig.

  • Branding
  • Concept
  • DTP
  • Media

Uitdaging

Meststoffenleveranciers gebruiken als visuals vrijwel altijd fraai gefotografeerde, maar erg brave, beelden van prachtige bloeiresultaten. Biobizz, als een van de weinige producenten van 100% biologische meststoffen, zocht voor haar internationale campagne een visueel onderscheidende manier om het groeiresultaat en de groeikracht van het product te promoten.

Het hele proces was een directe aanslag op het rekenvermogen van onze iMac's. Een dergelijke werkwijze was 10 jaar geleden niet mogelijk.

Proces

Wij combineerden in één beeld het product, de verpakking en het groeiresultaat. Een 3D-render van de Biobizz fles diende als basis voor de spectaculaire photoshop visuals. De in het oog springende en spannende fles werd de hoofdrolspeler in een prijswinnende totaalcampagne. Het eindresultaat was een krachtig campagnebeeld waar de tekst ‘not just a fertilizer’ aan werd toegevoegd. Zo kreeg deze vloeibare meststof de uitstraling en premiumbeleving van een kostbare godendrank.

Resultaat

De campagne is meerdere malen door de eigen branche bekroond. Nog belangrijker was de groei van het vertrouwen in het product en de stijgende verkoopcijfers. Er zijn zelfs leveranciers in de grote Spaanse steden die de nieuwe campagne gebruiken voor de buitenreclame op hun outlets.

  • Silveraward 21/10/2014